17.maijā mēs - 2.klase, pateicoties projektam soma.lv, apmeklējām Latgales vēstniecību GORS. Iepazināmies ar koncertzāli un aizkulisēm, iemēģinājām deju zāles grīdu. Noslēgumā noskatījāmies filmu "Jēkabs, Mimmī un runājošie suņi". Mums viss patika! Paldies soma.lv un Varakļānu novada pašvaldībai par atbalstu!
9.klases skolniece Marta Beča (sk. I. Melne) rakstnieces I.Indrānes 12.literārās jaunrades konkursā ieguvusi 2.vietu.
Apsveicam!
Uzņemšanas noteikumi Varakļānu vidusskolā
Šodien ir divpadsmito sarkanā paklāja svētki. Jūs esat kino zvaigznes, kas savus talantus slīpējuši veselus 12 gadus. Nu ir pienākusi lielā diena- PIRMIZRĀDE filmai ‘’Izlaiduma gads’’.
Ņemot vērā, ka šī filma ir tapusi 12 gadus, Varakļānu vidusskolas Oskara komiteja (mēs,viepadsmitie) esam nolēmuši, ka par ieguldīto darbu aktieriem ir jāsaņem balvas. Liktenīgais brīdis klāt, 11 nominācijas un katram SAVS Oskars. Forši, vai ne?
Jāa, nu visādi jums tur gāja pa to filmēšanas laukumu. Bet tas vēl nav viss, nāks jaunas filmas un jauni piedzīvojumi.
6. maijā 5.klase devās mācību ekskursijā uz Latvijas vecāko pilsētu Ludzu. Apmeklējām Ludzas Lielo sinagogu, iespiedām katrs savu vārdu ivritā. Pabijām skaistajos Ludzas dievnamos. Viesojāmies amatnieku centrā. Te iepazināmies ar dažādiem senajiem amatiem - podniecību, aušanu, virvju vīšanu u.c. Ar apbrīnu aplūkojām greznos Ludzas tautas tērpus.Pasākums notika iniciatīvas Skolas soma ietvaros.
Varakļānu vidusskolas skolēni piedalījās LNMM sagatavotajās tiešsaistes nodarbībās 10.-12. klasēm četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽĀ, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā.
Nodarbības iekļautas kultūrizglītības programmā "Latvijas skolas soma". Tās notika Dizaina un tehnoloģiju un Kultūras un mākslas stundu ietvaros.
Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēja izzināt mākslas darbu ceļu no to tapšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.