Mēs, 6.a klases skolēni, kopā ar audzinātāju Līgu, piedalāmies žurnāla “Ilustrētā Junioriem” konkursā “Sajūtu parka konkurss”. Konkursa balva – klases ekskursija uz Gaujas stāvo krastu Sajūtu parkā.
Mēs savu klasi attēlojām ar apli, jo aplis simbolizē draudzību, mūžību un saticību. Mūsu krāsa ir zaļa, jo tā ir bezgalīga un pilna enerģijas kā mēs visi. Mēs nesam katrs sevī dziļu ticību savam kopīgajam draudzības spēkam. Zaļā krāsa iedveš mums drosmi un mērķtiecību. Tās enerģija vieno un uzmundrina mūs. Mēs kopā esam draudzīga, spēcīga un vienota komanda.
Mēs esam “viens par visiem, visi par vienu”!!!
7.maijā notika pasākums " Mans karjeras stāsts" . Skolēni tikās ar uzņēmuma “ Labie koki” arboristu , Varakļānu vidusskolas absolventu -Dāvi Mesteru , lai iepazītu viņa darba ikdienu un uzzinātu, kādas prasmes un personības īpašības palīdz šīs profesijuas pārstāvjiem noturēties darba tirgū . Tikšanās laikā skolēni uzzināja, kā tas ir- būt par arboristu? Noskaidroja , kāda ir arborista ikdiena un izaicinājumi ,kāds ir darba aprīkojums ,kādi ir profesijas" +" un " -" ,kādām rakstura īpašībām ,prasmēm un zināšanām jāpiemīt arboristam.
Stāstījumu par karjeru turpināja reklāmas ražošanas uzņēmuma “ MadFormat” projektu vadītāju Elīza Briška. Skolēni uzzināja par darba ikdienu uzņēmumā , noskaidroja kādas prasmes , zināšanas un izglītība nepieciešama,lai strādātu uzņēmumā, saņēmta atbildes uz sev interesējošajiem jautājumiem.
Pasākums notika projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.
Pasākuma Eiropas diena Latvijā -2019, aktivitātes " Atpakaļ uz skolu" ietvaros, 26.aprīlī skolā viesojās Ārlietu ministrijas speciālo uzdevumu vēstnieks diasporas jautājumos un Varakļānu vidusskolas absolvents Aivarus Groza.
Skolēni uzzināja par Eiropas lietu ekspertu ikdienas darbu ES institūcijās, valsts pārvaldē un pašvaldības iestādēs. Tikšanās laikā jaunieši uzzināja arī par savām iespējām Eiropā .
Ja tā padomā , tad skolu mūsu iztēlē var salīdzināt ar tik daudzām garšīgām, neparastām un pārsteidzošām lietām.
Pats svarīgākais skolā ir mācību priekšmets,-vienam interesants,citam-vienaldzīgs. Mēs visi mācību stundās sākam veidot ierakstus savā cietajā diskā. Noderēs- nenoderēs? Vajadzēs -nevajadzēs? Mēs to nezinām. Šodien atbildes nav. Mūsu domas veido Lielo Varakļānu vidusskolas mācību priekšmetu krāsu, garšu un sajūtu savdabīgo gleznu.
... latviešu , krievu un angļu valodai ir dažādas garšas nianses.
... literatūras stundās izbaudu jaunas ,tikko atvērtas grāmatas smaržu , lasot sajūtu piedzīvojuma un spriedzes garšu ,bet tai pašā laikā pavasarī , šo stundu gribas nobastot.
..bet matemātika garšo kā saldskāba konfekte un kā jau saldskāba : sākumā jūt tikai tās skābo garšu, bet tad, kad esi ticis līdz kodolam, var sajust saldo garšu, kas jūtama pēc labi padarīta darba.
... ķīmijā jūtu īpašās “atmosfēras” aromātu. Saplūstot definīcijām un formulām, rodas kliedziens, bet dažreiz tas pārvēršas pazīstamā melodijā.
....bet mūzikā ,dziedot latviešu tautas dziesmas ,es sajūtu liepziedu un medus smaržu un svētku tuvošanos.
....sports garšo pēc āboliem un tam ir uzvaras krāsa ,bet kādam sports ir kā pūķis ,kas rada galvassāpes.
Tā paiet mūsu ikdiena: skolēnu sarunas, skolotāju steidzīgie soļi, aizrādījumi, smiekli, sačukstēšanās un varbūt ,ja palaimējas -klusums.
Katrā mācību priekšmetā ir gan pozitīva, gan negatīva noskaņa. Sēžot skolas solā, mēs sajaucam tās kopā un radām savu krāsu un emociju paleti.
Mēs kļūstam par māksliniekiem un katram ir iespēja izvēlēties: skumjas vai domātprieks, dusmas vai iedvesma, nogaidīšana vai izaicinājums.
Agnese Strode (12.klase)- gada skolēns.
26.aprīlī plkst.18:00
vakars " PAR SKOLAS GODU"
No šī gada februāra līdz aprīlim Varakļānu vidusskolas pirmklasnieki apguva Džimbas drošības programmu. Skolēni apmeklēja deviņas nodarbības, kurās uzzināja, kā rīkoties situācijā, ja kāds svešinieks lūdz viņam doties līdzi, mācījās atšķirt labo no sliktā. Speciāli radīts tēls Džimba palīdzēja atpazīt situācijas, kurās varētu draudēt briesmas.Paldies nodarbību vadītājai Madarai Kļaviņai par interaktīvām un pamācošajām nodarbībām.