SĀKUMS
  
  
  

Grāfs Borhs esot bijis varens vīrs. Atbraucis uz mežainu apvidu, licis Dzīvajam zobenam izcirst mežus un pārvērst par laukiem, piesējis auzas, kuras pēc tam pārvērtis par cilvēkiem, un licis uzcelt Varakļānu pili. 

Folkloras draugu kopas “Latvju danči” dalībnieki mācību gada noslēgumā devās uz Varakļānu pili nostiprināt zināšanas par Varakļānu folkloru un vēsturi. Bērni izpētīja pils pagrabus, bēniņus, un noslēgumā muzeja darbinieks izstāstīja jaunākos spoku stāstiņus, kas pilī piedzīvoti pēdējo gadu laikā.(sk. K,Skaba)

 

 

 
 
 
Š.g. 10. maijā skolā  viesojās Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas kadets Valters Zeps,kurš pagājušajā gadā absolvēja Varakļānu vidusskolu. Valters ļoti interesanti pastāstīja par akadēmiju,uzņemšanas prasībām un kadetu ikdienu. Jauniešiem bija iespēja piedalīties mazos konkursos, iegūt balvas un uzlaikot karavīru piederumus.
 
 
 
9. maijā 7.-12.klases skolēniem notika Aizsardzības ministrijas organizētā lekciju cikla “Kā mēs sargājam Latviju?” nodarbība. Jaunieši uzzināja  par visas sabiedrības kopējo atbildību valsts aizsargāšanā, sākot no individuālā līdz valstiskajam līmenim. 
Skolēni tika informēti par galvenajiem drošības izaicinājumiem, Latvijas aizsardzības prioritātēm, sabiedroto spēku klātbūtni Latvijā, veidiem, kā cīnīties pret dezinformāciju, kā arī valsts aizsardzības dienestu un citām jauniešu iespējām iesaistīties valsts aizsardzībā, tostarp Jaunsardzē, Zemessardzē un Nacionālo bruņoto spēku profesionālajā dienestā. 
 
 

4. maijā Varakļānu vidusskolā valdīja īpaši priecīga un rosīga gaisotne – ciemos bija ieradušies mūsu nākamie pirmklasnieki! Mazie ciemiņi ar interesi devās ekskursijā pa skolu, iepazīstot vidi, kurā jau pavisam drīz uzsāks savas skolas gaitas. Ekskursiju pa skolu vadīja skolas pašpārvaldes aktīvās un atsaucīgās skolnieces Anna un Sigita, kā arī sākumskolas skolotāja Līga. Viņas iepazīstināja bērnus ar skolas telpām – mācību kabinetiem, garderobi, bibliotēku un ēdnīcu, kā arī skolas medmāsas un psiholoģes kabinetiem, kur mazos viesus sagaidīja sirsnīga uzņemšana.Īpaši jautrs un aktīvs brīdis bērnus sagaidīja skolas sporta zālē, kur 4. klases skolēni bija sagatavojuši rotaļu un dažādas stafetes. Mazie ciemiņi ar prieku piedalījās rotaļā, kustību aktivitātēs un guva pirmo pieredzi skolas draudzīgajā un atbalstošajā vidē.

Sirsnīgs paldies  audzinātājām Ilzei Kančai un Natālijai Upeniecei par atbalstu un līdzdalību šajā īpašajā dienā!

Šī bija lieliska iespēja bērniem sajusties gaidītiem un iepazīties ar skolas dzīvi. Paldies skolotājiem un skolēniem, kuri palīdzēja radīt sirsnīgu un iedvesmojošu atmosfēru!

Ar nepacietību gaidām rudeni, kad mūsu topošie skolēni uzsāks savu lielo ceļojumu zināšanu pasaulē jau kā īsti Varakļānu vidusskolas 1.klases skolēni!

 

 

 
 
10.maijs Varakļānu vidusskolā 5.-7.klašu skolēniem bija radošs un pavasarīgās noskaņās pavadīts. Darbošanos par tēmu "Putni', apvienojām dažādos mācību priekšmetos. Skolēni varēja izpausties gan literāri - sacerot piecrindes, gan teatrāli - uzstājoties ar teātra mākslas stundās iestudētām ludziņām, gan skandējot tautasdziesmas, gan izteiksmīgi lasot daiļdarbu fragmentus. Interesanti bija gatavot putnus dažādās papīra locīšanas tehnikās, vējdzirnaviņas no papīra un izgatavot putnu būrīšus no koka! Kopā ar bērniem darbojās skolotāji Lolita Briška, Margarita Harkova, Ingrīda Melne, Aija Caune, Jānis Mālnieks.
 
 
 
 
 
ESF Plus projekts Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001
"Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide"
Š.g. aprīlī Varakļānu novadā tika uzsākts projekts Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 "Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”,kura ietvaros notika dažādi pasākumi,saistīti ar metodisko materiālu izstrādi skolotājiem, semināriem par metodisko vajadzību izpēti un analīzi, praktiskas nodarbības. Tika izstrādāti metodiskie materiāli klašu audzinātājiem,valodu jomu skolotājiem ,,Gadskārtu ieražas latviskajā gada ritējumā,latviskā dzīvesziņa kā identitātes veidotāja’’un metodiskais materiāls klašu audzinātājiem,sociālo zinību un pilsoniskās jomas pedagogiem ,,Finanšu pratības zināšanas skolēniem, kā izvirzīt un plānot īstermiņa un ilgtermiņa finanses’’, kā arī praktiskas nodarbības par šīm tēmām.. Pedagogiem tika organizēta aptauja par formatīvo un summatīvo vērtēšanu, semināri par pedagogu labās prakses piemēriem mācību stundās, par digitālo platformu lietošanu, par lasīšanas traucējumu veidiem un korekciju. 
Šodien vārdadienas svin: Margarita, Margrieta

Tuvākie pasākumi un svētki